| نظرات (0)
تا به حال به اين موضوع توجه داشتيد كه چرا موقع ديدن تيتراژ برنامه تلوزيوني 90، هيجان داريد؟ يا اينكه چرا موقع تماشا فيلم هاي درام، غمگين ميشويد؟
تقريبا بخش زيادي از اين احساس از طريق موسيقي به ما القا ميشود. همه ما در روز به موزيك هاي زيادي گوش ميدهيم وبه همين خاطر نقش مهمي در زندگي همه ما دارند. از طريق موزيك ها احساس شادي، غم، كنجكاوي و... ميكنيم.
انواع سبكهاي موزيك : كلاسيك، راك، پاپ، هيپ هاپ، رپ، جاز، اپرا و... هستند كه مطابق با محصولي كه برايش تبليغ ميسازيد بايد موزيك مناسب با آن را استفاده كنيد.
مثلا فرض كنيد شما ميخواهيد براي كرم مرطوب كننده دست، ويدئو تبليغاتي بسازيد؛ پس بايد از طريق اين ويدئو حس لطافت را به مخاطب القا كنيد در اين صورت انتخاب موزيك هيپ هاپ كه هيجاني است، اصلا مناسب محصول شما نيست.
از موزيك ها در صنايع مختلفي مثل فيلم سازي، تبليغات و... استفاده ميشود. اما اينجا ميخواهيم راجع به استفاده از موزيك ها در بازاريابي وتبليغات توضيح بدهيم.
خريد محصولات موسيقي در فروشگاه اسباب بازي فروشي
اهميت موسيقي در تبليغات
- موسيقي باعث بروز احساسات درمخاطبان مي شود. به همين علت سبب ماندگار شدن تبليغ در ذهن مخاطب است.
- موسيقي باعث تاثير گذاري عميق روي مخاطبان ميشود. پس انتخاب موزيك مناسب اهميت زيادي دارد؛ يعني بازاريابان بايد ابتدا پيام خود را به خوبي درك كنند، سپس موزيكي را انتخاب كنند كه پيام مشابهي را به مخاطب منتقل مي كند.
خريد محصولات موسيقي در فروشگاه رابوكالا فروشي
الهام بخش بودن موسيقي
به سرود ملي تان گوش فرا دهيد. ميبيند كه چگونه شما را به ايستادگي براي كشورتان ترغيب ميكند. همانطور كه قبلاً نيز اشاره شد ، موزيكها در برانگيختن احساسات توانايي خوبي دارد و ميتوانند براي بهتر انجام دادن كاري و يا موضع گيري در برابر چيزي انگيزه ايجاد كنند.
به همين دليل برندهايي كه ميخواهند تبليغ كنند، ازيك موضوعي طرفداري ميكنند و ازموسيقي براي پيشبرد پيام خود استفاده ميكنند.
افراد سهواً شروع به صحبت در مورد برند ميكنند. براي مثال برند x تبليغي با مضمون حمايت از حيوانات ميسازد. افراد در مورد اين تبليغ و برند صحبت ميكنند.به اين شكل بازدهي تبليغ بالا ميرود.
موسيقي در تبليغات ميتواند باعث افزايش فروش و محبوبيت محصول تبليغاتي شود. برعكس آن هم ميتواند روي بينندگان تأثير منفي بگذارد و در بدترين حالت منجر به عدم تمايل افراد به محصول شود،آن هم بدون اينكه واقعاً آن محصول را بشناسند.
البته بايد به اين نكته هم توجه كنيد كه سبكهاي مختلف موزيك براي سلايق مختلف جذابيت هاي متفاوتي دارند. براي مثال شما پس از شناخت پرسوناي كسب كارتان متوجه ميشويد مخاطبين شما اكثرا جوانان هستند؛ پس اگر موزيك هاي پاپ و هيپ هاپ را براي تبليغتان انتخاب كنيد بهتر است.
نتيجه گيري
انتخاب موسيقي متناسب با محصول و مخاطبان ما براي ويدئو تبليغاتي ، تاثير زيادي روي كيفيت و بازدهي تبليغات ميگذارد؛ باعث ميشود احساسي كه مد نظر ماست به مخاطب القا شود و در تصميمات خريد و ماندگاري تبليغات در ذهن او تاثير بگذارد. پس اهميت اين موضوع در تبليغات انكار ناپذير است.
خريد محصولات موسيقي در فروشگاه بازي و سرگرمي فروشي
:: موضوعات مرتبط:
:: برچسبها:
تاثير انتخاب موسيقي مناسب درمحتواي ويديويي،