دبير انجمن خودروسازان گفت: با كاهش قيمت ارز هزينه هاي توليد هم كاهش يافته و خودروساز ابتدا از زيان خارج شده و شايد به سود حداقلي دست پيدا كنند، اما اين امر به معني تغيير در قيمت كارخانه خودروها نيست.
احمد نعمت بخش در گفت و گو با تسنيم، با اشاره به اينكه در حال حاضر خودروسازان همچنان با زيان توليد مي كنند، افزود: به عنوان نمونه در 6 ماهه امسال ايران خودرو حدود 9 هزار و 500 ميليارد تومان زيان داده است كه اين موضوع نشان از پايين بودن قيمت هاي فروش دستوري نسبت به قيمت هاي تمام شده خودروها است.
وي گفت: قيمت هاي دستوري باعث شد تا محصولات ما متناسب با قيمت تمام شده قيمت گذاري نشوند.
دبير انجمن خودروسازان در پاسخ به اينكه آيا با كاهش قيمت ارز تغييري در قيمت تمام شده خودروها ايجاد و محصولات به سمت ارزاني خواهند رفت يا خير؟ تصريح كرد: با كاهش قيمت ارز به التبع هزينه هاي توليد هم كاهش يافته و خودروساز ابتدا از زيان خارج شده و شايد به سود حداقلي دست پيدا كنند، اما اين امر به معني تغيير در قيمت كارخانه خودروها نيست.
نعمت بخش با اشاره به اينكه به نظر مي رسد با كاهش قيمت ارز عرضه خودرو در بازار افزايش يافته و همين امر شكاف قيمتي كارخانه تا بازار را كاهش دهد، افزود: بسياري از مردم براي سود بيشتر به خريد خودرو اقدام كرده بودند كه با شرايط فعلي و كاهش قيمت ها در بازار مجبور به فروش خودروهاي خود هستند و همين عرضه بيشتر باعث كاهش قيمت خودرو در بازار مي شود.