به گزارش خبرنگار حوزه دنياي ارتباطات گروه فضاي مجازي باشگاه خبرنگاران جوان، بازي سردار ساخته تيم آزمايشگاه واقعيت افزوده شناختي (كارلَب) در دانشگاه هنر اسلامي تبريز با هدف ترويج گردشگري ايده طراحي نرم افزاري براي بازديد از خانه ستارخان، سردار ملي در تبريز را دستاويز خلق بازياي جذاب كرده تا مخاطب تجربه متفاوتي از بازديد از اين موزه تاريخي به كمك فناوري واقعيت افزوده داشته باشد.
با اعلام هيات داوران بخش جشنواره بازي جدي سال ۱۳۹۹ اين بازي به خاطر داشتن زيرساخت فني مناسب، خلاقيت در ارائه خدمات به حوزه گردشگري و ساختار تجاري قابل قبول به عنوان بازي جدي سال انتخاب شد.
همچنين بازي «ويلكا» با موضوع توانبخشي كه با رويكرد كمك به توانياباني كه از ويلچر استفاده ميكنند، طراحي شده است رتبه دوم اين بخش و جايزه ۶ ميليون توماني را كسب كرد. بازي «تكاپو» با موضوع سبك زندگي نيز رتبه سوم و جايزه ۵ ميليون توماني را دريافت كرد.
با اعلام هيات داوران بازيهاي راز متان، ري اكشن و فيروزه نيز به ترتيب رتبههاي بعدي بخش جشنواره بازي جدي سال ۱۳۹۹ را به دست آوردند و جوايز ۴ ميليون توماني، ۳ ميليون توماني و يك ميليون توماني به آنها اهداء شد.
۷۷ عنوان جايزه و ۷۰۰ ميليون تومان جوايز نقدي و تسهيلاتي
با اعلام نتايج داوريها در هر سه بخش اين رويداد، بهترينهاي هكاتون بازيهاي جدي، جشنواره بازيهاي جدي و سمپوزيوم بازيهاي جدي ۱۳۹۹ معرفي شدند تا سيگپ ۱۳۹۹ در ايستگاه چهارم خود به پايان خط برسد. هر چند امسال به دليل شيوع كرونا و برگزاري آنلاين اين رويداد، خبري از حال و هواي مرسوم جايزه بازيهاي جدي در دورههاي پيشين يعني حضور برندگان در مراسم، حضورشان براي دريافت جايزه روي سن، خوشكردن تنديسهاي سيگپ در ميان دستانشان و عكس يادگاري نبود؛ اما پخش آنلاين اين رويداد در آپارات كه با استقبال خوب علاقمندان به صنعت بازي نيز مواجه شد، تمام آن شور و هيجان را به فضايي به وسعت تمام ايران منتقل كرد.
در اختتاميه چهارمين دوره جايزه بازيهاي جدي، ۷ دستگاه حمايتي مختلف به همراه بنياد ملي بازيهاي رايانهاي برندگان خود را در بخشهاي مختلف اعلام كردند كه در نهايت ۷۷ عنوان جايزه و ۳۱۰ ميليون تومان جوايز نقدي به برندگان اعطا شد. همچنين ستاد فناوريهاي حوزه اقتصاد ديجيتال و هوشمندسازي و ستاد توسعه علوم و فناوريهاي شناختي مجموعا تا سقف ۳۹۰ ميليون تومان تسهيلات تجاريسازي براي برندگان خود در نظر گرفتند.
در اختتاميه رويداد SeGaP۲۰۲۰ كه عصر روز پنجشنبه، ۴ ديماه و به صورت آنلاين برگزار شد، بنياد ملي بازيهاي رايانهاي، وزارت ورزش و جوانان، ستاد توسعه فناوريهاي اقتصاد ديجيتال و هوشمندسازي، ستاد توسعه علوم و فناوريهاي شناختي، موسسه ملي توسعه تحقيقات علوم پزشكي ايران (نيماد)، شتابدهنده هاب، ستاد مبارزه با مواد مخدر و كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان به معرفي برندگان خود در هر سه بخش سمپوزيوم، هكاتون و جشنواره پرداختند. اين سازمانها هر كدام در راستاي وظايف و ماموريتهاي خود به شكل جداگانه آثار اين رويداد را داوري كردهاند كه نتايج آن به شرح زير اعلام ميشود.
آثار منتخبي كه فرصت ورود به فرآيند ايده آزاد كانون را به دست آوردند
كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان امسال در بخش ايده آزاد براي سرمايه گذاري روي بازي و اسباب بازيها، در حوزه بازيهاي ويدئويي، سيگپ را به عنوان دروازه ورودي آثار خود انتخاب كرده بود. بر اين اساس، ۷ اثر قابل توسعه از ميان آثار ارسالي به عنوان بازيهاي منتخب برگزيده شدند كه هر كدام علاوه بر جايزه ۱ ميليون توماني، فرصت ورود به فرآيند ايده آزاد كانون را به دست آوردند. اين بازيها به شرح زير هستند:
بازي آموزش زبان دُلفيش از گروه گريز بازي بومَهَن از گروه روياسازان بازي پازل خلاقيت از گروه بِكرانديش پايدار بازي چيكُد از آقاي مهدي رزاقيها بازي دستهبندي از مجموعه بازي كن، ياد بگير نسخه ۲۰۲۰ بازي ساراي از آزمايشگاه كارلَب بازي هكاتوني پروتكل از گروه سلام گروپ
در بخش سمپوزيوم بازيهاي جدي ۱۳۹۹ مقالات منتخب نهادهاي مختلف به شرح زير اعلام شدند:
در بخش هكاتون بازيهاي جدي ۱۳۹۹ در سه شهر تهران، تبريز و اصفهان تيمهاي برتر بدين شرح هستند:
در بخش جشنواره بازي جدي سال ۱۳۹۹ نيز بازيهاي برگزيده مشخص شدند:
- مشروعيت بخشي به بازي هاي جدي به عنوان ابزاري براي توسعه پايدار
انتهاي پيام/
|